Cumhuriyet Kadınları Derneği Dıyarbakır'da

cumhuriyet kadinlari dernegi

CKD’NİN DİYARBAKIR’DA PKK TARAFINDAN KANDIRILAN ÇOCUKLARIN AİLELERİNE YAPTIĞI ZİYARET

15-16 HAZİRAN 2014

Biz duyduk ki!

Diyarbakır’ lı analar kent merkezine çadır kurmuş, nöbete durmuşlar. Ellerinde yavrularının  fotoğrafları…

Gözler yetkili makamlara  çevrilmiş yürekleri paramparça…

Pkk tarafından kandırılarak dağa giden çocuklarının geri gelmesini  istemektedirler.

Dünyanın her yerinde “ana yüreğinde” evlat acısı alev alev yakar , dağlar bütün hücrelerini.

Biz de bir görev edindik, Diyarbakır’lı anaları ziyaret etmeyi.

Hemen bir otobüs tuttuk. Kırk tane kadın el ele gönül gönüle  bindik otobüse,  düştük Diyarbakır  yollarına.

Aramızda ülkemizin doğusunu yeni görenlerimiz vardı. Terör belası ürkütüyor insanları… Ama olsun.

Bir annenin elini tutmak, dokunabilmek  onun gözü yaşlı gönlüne…

Sabahın ilk ışıklarıyla Malatya’dan CKD’ li kadınları aldık. Yola devam ettik.

Hazar Gölü’nün kıyısında kahvaltı yaptık. Hazar Dağları’ndan süzülüp giden “Karaçalı” suyu ile demlenmiş çaylarımızı  yudumladık.  Çayın tadı damağımızda, tekrar yola devam ettik.

Bir müddet sonra otobüsün içinde hava almakta zorlandık. Açık camlardan içeri sıcak bir rüzgar doluyordu. Ben görmeyeli çok değişmişti bu şehir. Bir heyecan , bir o kadar da sessizlik… derken vardık. Bir çay bahçesinde konakladık.

İstanbul  Ulusal Kanal ekibi  oradaydı.  Ulusal Kanal haber spikeri ve program yapımcısı  Gülgün Feyman , Balyoz tutukluları  ailelerini temsilen Manolya Güneş , Balyoz davası avukatlarından Günizi Dizdar, Türk Kadınlar Birliği’ni temsilen  Meriç  Velidedeoğlu , Aydınlık Gazetesi yazarı Şule Perinçek ve CKD Genel Merkez  yöneticileri, Ankara şube başkanları, Didim,  Kayseri, Malatya ve  Eskişehir illerinden CKD şube temsilcileriyle birlikte Diyarbakır’lı analarla kucaklaştık Sarıldık umut ile birbirimize. Dokunduk resimlerine yavrularımızın.

Ve seslendik;

“Biz Cumhuriyet Kadınları Derneği Genel Merkez yöneticileri, Şube başkanları ve üyeleri olarak evlatları dağda olan annelerimizle kucaklaşmak için buradayız.  Annelerimizi kavimler kapısı olan Diyarbakır’da yürekli bir mücadele başlatmışlardır. Annelerimize destek olmak, onlarla beraber olmak için buradayız.

Açılım dediler, işte Türkiye’yi bu hale getirdiler. Bölünme süreci adım adım uygulanıyor. Biz buna izin vermeyeceğiz.

Binlerce yıl bu topraklarda beraber yaşamışız. Kız almış, kız vermişiz. Biz Türkiye toprakları üzerinde büyük bir aileyiz. Aile içindeki sorunları kendi içimizde çözmesini iyi biliriz.

Emperyalizmin güdümünde çözüm süreci olmaz. Ülkemizin Irak gibi olmasına asla müsaade etmeyeceğiz. Çocuklarımızın bu topraklar üzerinde huzuru, geleceği ve yaşam güvencesi ayrışmada değil birlik, beraberlik ve kardeşliktedir.”    Diyerek seslendik.